Autor Wiadomość
Poldek
PostWysłany: Pon 7:24, 26 Wrz 2011    Temat postu:

Kolejną inwestycją związaną z budową al. Jana Pawła II będzie wybudowanie sieci trolejbusowej do pętli na Węglinie. Fajnie, że będziemy mieli bezzapachowe autobusy Smile
Administrator
PostWysłany: Wto 9:37, 23 Cze 2009    Temat postu:

Planowane roboty na drogach Lublina

Lada dzień mogą się zacząć utrudnienia na nowym odcinku
ul. Jana Pawła II. Robotnicy mają układać ostatnią warstwę asfaltu, co będzie wymagać zamykania raz jednej, raz drugiej jezdni. Do połowy roku gotowe ma być też ostateczne oznakowanie poziome.
Żródło: http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090416/LUBLIN/42290566


Zdjęcia z końcówki inwestycji

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=305147&page=187
Administrator
PostWysłany: Sob 14:03, 07 Mar 2009    Temat postu:

Węglinek będzie miał nową drogę

W przyszłym roku bez problemu będzie można wyjechać z Węglinka w ul. Jana Pawła II. Ratusz rozpoczął właśnie poszukiwania wykonawcy przedłużenia ul. Roztocze na odcinku od ul. Wielkopolskiej do nowego fragmentu ul. Jana Pawła II.
- Ma powstać pół kilometra nowej drogi. Wraz z budową połączenia wykonana zostanie pełna infrastruktura, m.in. sieci elektryczne i gazowe - poinformował Zbigniew Choduń, z Wydziału Inwestycji UM Lublin.
Na przyszłym skrzyżowaniu ul. Roztocze z ul. Jana Pawła II ruchem będzie sterowała sygnalizacja świetlna.
Budowa drogi ma ruszyć w tym roku. Inwestycja będzie zrealizowana w cyklu dwuletnim. Miasto nie ukrywa, że zwlekało z wykonaniem nowego odcinka ul. Roztocze. Przed rozpoczęciem budowy tej drogi chciało się dogadać ze spółką Casta Invest w sprawie przyszłego układu komunikacyjnego obsługującego centrum handlowe, które firma planuje wybudować w rejonie ulic Owczej i Gęsiej.
- Postawiliśmy warunek, zresztą podobnie jak przypadku IKEI przy al. Spółdzielczości Pracy czy Felicity przy al. Witosa, aby spółka wykonała tam bezkolizyjny, czyli dwupoziomowy wjazd do przyszłego centrum.
Firma nie kontynuowała jednak rozmów zainicjowanych przez nią w ubiegłym roku. Nie było, zatem powodu aby zwlekać z rozpoczęciem przygotowań do budowy ul. Roztocze - przyznał Stanisław Fic, z-ca prezydenta Lublina.
Koszt powstania nowego połączenia jest szacowany na 5 mln zł. W tegorocznym budżecie miasta zarezerwowano na ten cel 300 tys. zł.
Żródło: http://www.kurierlubelski.pl/module-dzial-viewpub-tid-9-pid-68606.html

Będą przedłużać ul. Roztocze. Nie ma obaw o losy przetargu

Pięć firm walczy o kontrakt na przedłużenie ul. Roztocze od ul. Wielkopolskiej do ul. Jana Pawła II. Przetarg powinien być rozstrzygnięty jeszcze w kwietniu.
Oferty wszystkich wykonawców mieszczą się w kwocie, którą miasto może wydać na tę budowę. Prace potrwają nie dłużej niż 20 miesięcy.
Drogowcy będą musieli ułożyć też wszelkie instalacje podziemne, które pobiegną pod jezdnią. Na skrzyżowaniu z ul. Jana Pawła II pojawi się sygnalizacja świetlna.
Żródło: http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090409/LUBLIN/73205019
Administrator
PostWysłany: Pią 9:45, 17 Paź 2008    Temat postu:

Otworzyli papieską dwupasmówkę

Już używamy nowy odcinek ul. Jana Pawła II pomiędzy al. Kraśnicką a dawną pętlą autobusową obok os. Poręba.
Zgodnie z umową, którą miasto zawarło z wykonawcami, budowa dwupasmówki może trwać do października 2010 r. Ale drogowcy sami zdecydowali, że tak przyspieszą prace, by szosa była przejezdna w przypadającą w czwartek 30. rocznicę wyboru Karola Wojtyły na papieża.



Po otwarciu nowego odcinka ul. Jana Pawła II wydłużone zostaną trasy linii autobusowych 9, 14, 19, 31 i 42. Za starym przystankiem końcowym obok os. Poręba będą miały jeszcze jeden przystanek. A w powrotną drogę będą nawracać w miejscu, gdzie ul. Jana Pawła II ma się w przyszłości krzyżować z nowym odcinkiem ul. Roztocze. Nie zmieni się za to trasa nocnej linii 303, która nadal będzie kończyć jazdę w miejscu starej pętli. Po staremu jeździć będzie też bezpłatna linia LE 1, kursująca na zlecenie hipermarketu E.Leclerc.
Żródło: http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081016/LUBLIN/669168712
MAJA
PostWysłany: Sob 15:19, 11 Paź 2008    Temat postu:

Jestem daleko od Lublina i jest mi ogromnie milo ze moge zobaczyc i rzeczytac dobra wiadomosc Dzieki za w/naisany art
Administrator
PostWysłany: Sob 8:28, 11 Paź 2008    Temat postu:

Pojedziemy na jubileusz

Dziś drogowcy złożą wniosek o dopuszczenie do ruchu ul. Jana Pawła II, a w czwartek pojedziemy przedłużoną ul. Jana Pawła II. Drogowcy dotrzymają tym samym obietnicy złożonej w połowie sierpnia o przyspieszeniu prac tak, by kierowcy mogli skorzystać z nowej ulicy w 30. rocznicę wyboru Karola Wojtyły na papieski tron (pisaliśmy o tym jako pierwsi). Trzeba było być dużym optymistą, by uwierzyć w te zapewnienia. Tym bardziej że drogowcy mieli czas do 31 października 2010 roku na zrealizowanie kontraktu.

W połowie sierpnia budowali drugą nitkę al. Kraśnickiej przy skrzyżowaniu z ul. Jana Pawła II, a do zrobienia było jeszcze naprawdę dużo. – Wierzę, że się nam uda – zapewniał wtedy Stanisław Wydrych, dyrektor ds. technicznych Przedsiębiorstwa Robót Drogowo-Mostowych, które jest liderem konsorcjum czterech firm realizujących inwestycję.
Gdy wczoraj byliśmy na placu budowy robotnicy układali kostkę na chodnikach wzdłuż ulicy. Ustawiano znaki pionowe, malowano tymczasowe oznakowanie poziome, niwelowano skarpy i równano pobocza.
– Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu z al. Kraśnicką jest już gotowa i czeka na włączenie – relacjonuje Zofia Tryputka, kierownik budowy z PRDM. – Finiszujemy z chodnikami i montażem lamp oświetleniowych. Być może nie zdążymy z ustawieniem płotków odgradzających chodniki, ale to możemy zrobić później.

Do oddania nowej ulicy do ruchu potrzebna jest zgoda Wydziału Dróg i Mostów. – Jeżeli wykonawca wprowadzi zatwierdzoną przez nas tymczasową organizację ruchu i zgłosi wniosek o dopuszczenie do użytkowania, to komisja w ciągu jednego dnia podejmie stosowne decyzje – zapewniła nas Anna Adamiak, zastępca dyrektora Wydziału Dróg i Mostów UML. – Osobiście nie widzę przeciwwskazań, by po spełnieniu formalności nie otwierać ulicy. To wciąż będzie plac budowy, ale będą na nim obowiązywały przepisy ruchu drogowego, do których będą musiały stosować się pojazdy pracujące przy budowie oraz kierowcy i piesi.

– Dziś złożymy wniosek o dopuszczenie ulicy do ruchu. Komisję do odbioru zaprosimy na początek przyszłego tygodnia – powiedział nam dyr. Wydrych.

Oddanie przedłużenia ul. Jana Pawła II do ruchu nie oznacza zakończenia inwestycji. Do zrobienia jest jeszcze droga serwisowa wzdłuż al. Kraśnickiej, zbierająca ruch lokalny pojazdów, dojeżdżających do kilku salonów samochodowych i firm. Wiosną przyszłego roku zostanie położona ostatnia warstwa asfaltu, tzw. ścieralna. Dopiero wtedy inwestycja zostanie zakończona. To i tak będzie co najmniej rok przed terminem wyznaczonym w kontrakcie.
Żródło: http://www.kurierlubelski.pl/index.php?module=dzial&func=viewpub&tid=9&pid=62229
mikeb
PostWysłany: Pią 10:31, 12 Wrz 2008    Temat postu:

Super, mam nadzieję że OAZA dotrzyma terminu realizacji I etapu (III kw 2009) bo ulica już jest i - przede wszystkim że cena za m2 nie pójdzie w górę (jak poszła w stosunku do pierwszej umowy)
Administrator
PostWysłany: Pon 12:37, 08 Wrz 2008    Temat postu:

Na stronie: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=305147&page=119 znajduje się fotorelacja z dnia 07-09-2008 pod tytułem "Lublin budowa ul. Jana Pawła II od ul. Szafirowej do al. Kraśnickiej"
Administrator
PostWysłany: Wto 8:43, 10 Cze 2008    Temat postu:

Jeszcze w tym roku będzie nowa trasa

WIDAĆ JUŻ PRZEDŁUŻENIE UL. JANA PAWŁA II DO AL. KRAŚNICKIEJ

POJEDZIEMY JESIENIĄ? Z ziemi wyłonił się zarys jednej nitki przedłużenia ul. Jana Pawła II, którą być może pojedziemy jeszcze przed zimą.

Drogowcy mówią, że jeszcze w tym roku można będzie przejechać przedłużoną ul. Jana Pawła II do al. Kraśnickiej.
Nowa trasa ma mieć 2400 metrów długości. Obecnie na większej jej części trwają prace przy budowie kanalizacji deszczowej. Szczególnie ważnym miejscem do wykonania, wymagającym dużych prac podziemnych, jest rejon planowanego ronda na zbiegu przedłużonej ul. Jana Pawła II z al. Kraśnicką.
Budowę prowadzi konsorcjum złożone z czterech firm, którego liderem jest Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych w Lublinie. Każda z nich robi swój fragment i każdy z nich jest w innym stopniu zaawansowany.

– Mieliśmy do wykonania mało prac związanych z kanalizacją deszczową i dlatego jako pierwsi ułożyliśmy na swoim odcinku krawężniki –mówi Dariusz Figiel z Komunalnego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych. – Jedna nitka jest gotowa i w przyszłym tygodniu zaczniemy prace przy układaniu dolnych warstw asfaltu.

Budowa przedłużenia miała zakończyć się w przyszłym roku, ale są duże szanse, że jeszcze w tym roku kierowcy będą mogli skorzystać z nowej trasy. Władze miasta przygotowały bowiem korektę budżetu Lublina. Na budowę przedłużenia ul. Jana Pawła II miałoby trafić dodatkowe 7,4 mln zł. Drogowcy chcą zrobić jak najwięcej, tak, by można było zacząć jeździć. Na przyszły rok zostałoby ułożenie wierzchniej warstwy asfaltu i najprawdopodobniej chodników oraz barier energochłonnych.

Źródło: http://www.kurierlubelski.pl/module-dzial-viewpub-tid-9-pid-56662.html


Zmiany w budżecie zatwierdzone

Lubelscy rajcy przyjęli przygotowaną przez magistrat korektę budżetu Lublina.
Miasto obcięło wydatki na kilka inwestycji drogowych. Do „zamrażarki” trafiła m.in. przebudowa skrzyżowania ulic 3 Maj i Radziwiłłowskiej. Z 2 mln zł wydatki spadają do 500 tys. zł, czyli czterokrotnie. To za przyczyną przeciągających się uzgodnień dotyczących koncepcji drogowej.
Odwleka się też przebudowa ul. Grygowej, zamiast 4 mln zł, trafi na ten cel 500 tys. zł. Z 5 do 2 mln zł spadają wydatki na roboty przy rondzie na klinie i ul. Fabrycznej.
Natomiast przyśpieszone zostaną np. roboty przy przedłużeniu ul. Jana Pawła II (dodatkowe 7,4 mln zł) czy węzła Poniatowskiego (plus 2,6 mln zł). Wiadukt uda się w tym roku skończyć, a przedłużoną ul. Jana Pawła II dojechać do al. Kraśnickiej

Źródło: http://www.kurierlubelski.pl/module-dzial-viewpub-tid-9-pid-57221.html

Pojedziemy po równej nawierzchni


W sobotę oddana do użytku zostanie część skrzyżowania ul. Jana Pawła II z al. Kraśnicką.
Po nowym asfalcie przejadą kierowcy zmierzający al. Kraśnicką od granic miasta w kierunku pętli trolejbusowej. W stronę Kraśnika będziemy jeździć po staremu.
Wczoraj na świeżej nawierzchni drogowcy malowali poziome oznakowania.
Drogowcy zapowiadają, że prace zakończą do 15 października.
Najprawdopodobniej tego dnia otwarty dla ruchu zostanie cały, liczący 2,5 km nowy odcinek ul. Jana Pawła II od al. Kraśnickiej do os. Poręba.
Wiosną droga zostanie na pewien czas zamknięta, żeby drogowcy mogli ułożyć ostatnią, wierzchnią warstwę asfaltu.

Źródło: http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080718/LUBLIN/391496063
Administrator
PostWysłany: Czw 13:58, 05 Cze 2008    Temat postu:

Które ulice (nie)będą remontowane (fragment)

"... Jana Pawła II
Dodatkowe 7,4 miliona złotych ma trafić na budowę nowego odcinka ul. Jana Pawła II, który pobiegnie od pętli autobusowej przy os. Poręba do al. Kraśnickiej.
- Dzięki temu będziemy mogli przejechać tym odcinkiem jeszcze tej jesieni - zapowiada Marek Młynarczyk, zastępca dyrektora Wydziału Inwestycji w Urzędzie Miasta. Wykonawca chce jak najszybciej uporać się z zadaniem, bo materiały budowlane stale drożeją. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, to już w październiku drogowcy wpuszczą nas na drogę. Będziemy jeździć po przedostatniej warstwie asfaltu, wierzchnia by się pojawiła wiosną."

Źródło: http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080605/LUBLIN/450491199
Administrator
PostWysłany: Pon 16:25, 17 Mar 2008    Temat postu:

Za dwa lata mniejsze korki na Czubach

Po dwa pasy w każdą stronę i ścieżka rowerowa - tak ma wyglądać nowy odcinek łączący al. Jana Pawła II z al. Kraśnicką. Jego budowa już ruszyła.



- Zgodnie z umową wykonawca ma czas do końca października 2010 roku. Jeśli jednak pozyskamy dofinansowanie unijne, inwestycję uda się zakończyć wcześniej - mówi Marek Młynarczyk, zastępca dyrektora wydziału inwestycji w lubelskim ratuszu.
Przedłużenie Jana Pawła II, o długości prawie 2,5 km, ma biec wzdłuż dzisiejszej ul. Gęsiej i połączyć Czuby z trasą wylotową na Kraśnik. To ważna inwestycja m.in. ze względu na nowo powstające osiedle w tamtym rejonie Lublina.
Kierowcy będą korzystać z dwóch pasów ruchu w każdą stronę, a rowerzyści ze ścieżki rowerowej biegnącej obok ulicy. Plany zakładają również budowę trzech sygnalizacji świetlnych na tym odcinku. Pierwsze światła powstaną na razie na skrzyżowaniu Kraśnickiej z Jana Pawła, w przyszłości staną również na skrzyżowaniu z osiedlową ulicą Roztocze i ulicą Wiadukt. Ta ostatnia to na razie polna droga pomiędzy ogródkami działkowymi. Ratusz już teraz przymierza się do jej rozbudowy, podobnie jak do przedłużenia ul. Roztocze. - Plany są już właściwie na ukończeniu, więc być może te inwestycje powstaną jednocześnie. Zależy to od tego, czy radni będą chcieli dać na ten cel pieniądze - dodaje Młynarczyk.
Przedłużenie Jana Pawła będzie kosztowało miasto 40 mln zł.
Źródło: Gazeta Wyborcza Lublin

Źródło: http://miasta.gazeta.pl/lublin/1,35640,5028887.html
Administrator
PostWysłany: Pon 9:29, 03 Mar 2008    Temat postu:

Wycinka pod skrzyżowanie (fragment)

"... – Chcemy wreszcie oddać do użytku fragment miejskiej obwodnicy, łączący al. Kraśnicką z al. Witosa – mówi Waldemar Szulc, inspektor z Wydziału Inwestycji UM Lublin. – Dlatego też nie tylko przedłużamy ul. Jana Pawła II i łączymy ul. Krańcową z ul. Kunickiego, ale również przygotowujemy dokumentację na brakujący odcinek, od ul. Kunickiego do ul. Wrotkowskiej. Po wybudowaniu całości będziemy mogli przejechać z jednego na drugi koniec miasta z ominięciem centrum."
"... 4. ul. Jana Pawła II, budowa przedłużenia do al. Kraśnickiej. Prace już ruszyły i w tym roku pochłoną 12,5 mln zł z zaplanowanych 40 mln zł. Zakończenie 31 października 2010 roku."

Źródło: http://www.kurierlubelski.pl/module-dzial-viewpub-tid-9-pid-51995.html
Administrator
PostWysłany: Pon 13:44, 11 Lut 2008    Temat postu:

Wycinka pod skrzyżowanie



Ruszyły prace związane z przedłużeniem ul. Jana Pawła II do al. Kraśnickiej. Na razie jest to wycinka drzew rosnących wzdłuż trasy wylotowej na Kraśnik, w miejscu planowanego skrzyżowania z przedłużoną ulicą.

Jeśli pogoda pozwoli, to na plac budowy wkrótce wjedzie cięższy sprzęt. Zaplanowana na ponad dwa lata inwestycja obejmuje wybudowanie przedłużenia ul. Jana Pawła II od wiaduktów na Porębie aż do skrzyżowania z al. Kraśnicką.

W tym roku na inwestycję miasto przeznaczy 12,5 mln zł.

Źródło: http://www.kurierlubelski.pl/module-dzial-viewpub-tid-9-pid-50846.html
Administrator
PostWysłany: Czw 11:23, 15 Lis 2007    Temat postu:

Drogowe nowości 2008 r. (fragment)

Zakończy się przebudowa ronda na Klinie, ruszy przedłużanie ul. Jana Pawła II i Krańcowej.

Zaczną się też prace przy budowie arterii, która połączy ul. Głuską z Metalurgiczną. Między innymi te inwestycje trafiły do projektu przyszłorocznego budżetu miasta. Teraz dokument trafi do radnych, którzy zadecydują o ostatecznym kształcie listy przyszłorocznych wydatków.

Jana Pawła II
Tu drogowcy zabiorą się za budowę nowego odcinka dwupasmówki, który ma biec od pętli autobusowej na os. Poręba aż do al. Kraśnickiej. Prace potrwają dłużej, niż rok, dlatego na przejazd nową drogą trzeba będzie nieco poczekać. Równocześnie z przedłużeniem ul. Jana Pawła II mają się też rozpocząć prace przy budowie nowej ulicy o roboczej nazwie ul. Wiadukt. Zacznie się w tym miejscu, gdzie teraz kończy się asfalt na Jana Pawła II i będzie skręcać łukiem w lewo w stronę doliny przy torach kolejowych. Jezdnia będzie biec wzdłuż os. Poręba.


Źródło: http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20071114/LUBLIN/71114017/-1/
Administrator
PostWysłany: Czw 14:11, 25 Paź 2007    Temat postu:

Pasmo nieudanych inwestycji

KOLEJNE MIEJSKIE BUDOWY IDĄ W ODSTAWKĘ. RADNI ZAJMĄ SIĘ TYM NA DZISIEJSZEJ SESJI

Miasto już po raz drugi po wakacjach musi gruntownie poprawić swoje plany inwestycyjne na 2007 rok. Z tegorocznego harmonogramu wypadają m.in. przedłużenie ul. Jana Pawła II do al. Kraśnickiej,przebudowa ul. Lipowej czy przygotowania do budowy ul. Poligonowej do granic miasta.
Sprawą przesunięć budżetowych zajmą się dzisiaj na sesji miejscy radni.

– Przygotowana przez prezydenta propozycja wzbudza wśród radnych, i to wszystkich ugrupowań, bardzo duże kontrowersje. Debata nad przyczynami tych zmian będzie na pewno bardzo gorąca – przyznaje Piotr Kowalczyk, przewodniczący klubu Prawa i Sprawiedliwości w Radzie Miasta Lublin.

Z listy tegorocznych inwestycji spada przebudowa ul. Lipowej od Krakowskiego Przedmieścia do ul. Okopowej (z zarezerwowanego 1 mln zł zostaje na ten cel 10 tys. zł), przebudowa 3 Maja i Radziwiłłowskiej wraz ze skrzyżowaniem tych ulic (pierwotnie miało trafić na to zadanie 3 mln zł, pozostało niecałe 300 tys. zł). Znaczące cięcia czekają wydatki na przedłużenie ul. Jana Pawła do al. Kraśnickiej (z 5 mln zł do 1,1 mln zł). W czasową odstawkę idzie budowa ul. Poligonowej do granic miasta (spadek nakładów z 600 do 100 tys. zł).

– Władze miasta tłumaczą te zmiany przedłużającymi się procedurami przetargowymi lub opóźnieniami w przygotowaniu dokumentacji projektowej. Zażądamy szczegółowych wyjaśnień w tej sprawie – zapowiada Kowalczyk.

Nie ruszy też np. budowa krytej pływalni przy Szkole Podstawowej nr 23 przy ul. Podzamcze.

– Będziemy bronić propozycji prezydenta – zapowiada Dariusz Piątek, szef klubu Platformy Obywatelskiej. – Sytuacja w zakresie miejskich inwestycji jest jednak niepokojąca. Dalsze zmiany w tej kluczowej dla miasta sferze działalności mogą doprowadzić do totalnej kompromitacji władz miasta. Już wiosną ostrzegałem przed kłopotami, jakie mogą pojawić się w realizacji planów inwestycyjnych, ale wtedy nikt mnie nie słuchał.

„Zaoszczędzone” pieniądze trafią m.in. na wiadukt Poniatowskiego (dodatkowe 3,1 mln zł), czy Trasę Zieloną (plus 1,2 mln zł). Na dodatkowe samorządowe wsparcie w tym roku może też liczyć MPK. Komunalny przewoźnik otrzyma z kasy miasta 25,8 mln zł, co pozwoli pokryć straty spółki za okres od lipca 2005 do grudnia 2006 r. Kolejne 5 mln zł trafi z kasy Lublina na lotnisko w Świdniku.

Sprawa niezrealizowanych w tym roku ratuszowych inwestycji była w ubiegłym tygodniu wykorzystana w rozgrywce przedwyborczej.

Sięgnęli po nią działacze PiS, aby skrytykować nieudolność PO w rządzeniu Lublinem.

– Takie są prawa kampanii wyborczej. Teraz wracamy do normalnej pracy w samorządzie, koalicja PiS i PO jest niezagrożona – twierdzi Piotr Dreher, przewodniczący Rady Miasta z PiS.

Źródło: http://www.kurierlubelski.pl/module-dzial-viewpub-tid-9-pid-45537-comments_startnum-11.html

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group